fuh ... letihnya...

hem nie lah akibatnya ddk sesorg lg... org ajak gie merantau tempat lain tak nak ikut ....
tapi tak per aku masih lagi ok kat sn ... insya Allah klu ada rezeki bleh jugak aku ikut jejak langkah korg, aku kena bersabar j buat masa nie ... nie bila sakit mulalah ingat nak makan nasi la itu lah inilah mcm2 kerenh lah masa sakit nie ... mujur dpt jugak cuti ari nie, tp ingat... esok kena keje aduh letihnya hidup nie... barulah tau penat lelah seorg ayah utk menyarakan sebuah keluarga ... aku tanggung diri sendiri pun dah byk masalah ... fuh!!! ya Allah bantulah hamba Mu y dhaif nie...

alhamdulillah buat masa nie aku bleh dah nak selesaikn masalah yuran tp bila dipikir2kn kena tangguhkan dl, ada benda lain lgi y perlu aku lakukan ... klu diselesaikan terlebih dhl nampaknya skit jer lah y aku bleh buat ... jadi bila dipikirkan balik baik aku biarkan dl, byk benda y terbengkalai bukan stakat yuran tu jer aku tangguhkan, target nk beli laptop pun aku ketepikan dl... bersusah2 dhl bersenang kemudian ... itu y aku pengang...

mcmn member2 lain??? aku pun tak tau, diorg mcmn... idup diorg smmg ok, yerlah keje tempat y sama tak mcm aku, aku sorg je org melayu kat sn klu mcm diorg tu tak kisah lah bleh jgk jenguk menjenguk satu sama lain, tinggal pun tak lah jauh mana ... makan nasi fuh tiap2 ari beb ... aku nak jupe nasi pun kepayahan, asyik2 dgn roti je berlaukkan daging takpun ayam ... tu je y aku bleh bela perut nie ... jupe nasi pun seminggu skali tu pn mujur klu aku balik k lampeter sempat lah jugak rasa nasi ...

asalkan aku masih idup alhamdulillah bg ku ... bukan dgn makan nasi bleh iduo, makan benda lain pun bleh idup jugak lah ... tulah y aku mikirkan dl, yerlah keje start 3ptg hingga lewat mlm... habis j keje aku layan internet kekadang baca buku skit... nak tunggu subuh punya pasallh, klu tdur awl krang tersubuh gajah lah jawabnya ...

idup d negara org tak mcm idup di malaysia ... walaupun dpt kumpul duit namun hati nie tak berapa suka dgn keadaan skeliling ... hey bilalah aku bleh balik mesia... akhir tahun nie??? bulan 10, fuh!!! tinggal 9bulan lg ... lama nye ... klu bukan utk masa depan dah lama aku balik tp kehidupan n perlu diteruskan ... bekalan y tidak memadai takkan dpt ku teruskannya ....
dunia, dunia, dunia tanpa dunia takkan dapat kita capai syurga ... cuma ia hanya laluan utk kita mengutip bekalan sebanyak2nya ...

No comments: